libmoldeo (Moldeo 1.0 Core)  1.0
libmoldeo is the group of objects and functions that executes the basic operations of Moldeo 1.0 Platform.
 All Classes Namespaces Files Functions Variables Typedefs Enumerations Enumerator Friends Macros Modules Pages
mo3DSModelSceneNode Class Reference

Clase base para los modelos tridimensionales. More...

#include <mo3dModelManager.h>

Inheritance diagram for mo3DSModelSceneNode:
moSceneNode moAbstract

Public Member Functions

 mo3DSModelSceneNode ()
 
virtual ~mo3DSModelSceneNode ()
 
virtual MOboolean Init ()
 Inicializa el objeto. More...
 
virtual MOboolean Init (mo3DSModel *p_pModel)
 
virtual MOboolean Finish ()
 Finaliza el objeto, libera recursos. More...
 
virtual void Draw (moEffectState *state, GLuint g_ViewMode)
 
virtual void Update ()
 
virtual void Interaction ()
 
- Public Member Functions inherited from moSceneNode
 moSceneNode ()
 
virtual ~moSceneNode ()
 
 moSceneNode (const moText &name)
 
 moSceneNode (const moSceneNode &p_src)
 
moSceneNodeoperator= (const moSceneNode &p_src)
 
virtual moSceneNodeGetParent ()
 
virtual void SetParent (moSceneNode *p_parent)
 
void SetProjectionMatrix (const moGLMatrixf &p_projection_matrix)
 
void SetModelMatrix (const moGLMatrixf &p_model_matrix)
 
const moGLMatrixfGetProjectionMatrix () const
 
const moGLMatrixfGetModelMatrix () const
 
virtual int AddChild (moSceneNodePointer p_child_node)
 
virtual int RemoveChild (moSceneNodePointer p_child_node)
 
virtual int RemoveChild (int p_node_index)
 
virtual moSceneNodeGetChild (int p_index_child)
 
virtual moSceneNodePointerArray & GetChilds ()
 
virtual moSceneNodeGetObjectByName (const moText &p_name)
 
virtual moSceneNodeGetObjectById (MOulong p_id)
 
MOulong GetId ()
 
const moTextGetName ()
 
- Public Member Functions inherited from moAbstract
 moAbstract ()
 
virtual ~moAbstract ()
 
MOboolean Initialized ()
 Pregunta si está inicializado. More...
 

Protected Attributes

mo3DSModelm_pModel
 
- Protected Attributes inherited from moSceneNode
void * SceneNodeImplementation
 
moGLMatrixf m_ProjectionMatrix
 
moGLMatrixf m_ModelMatrix
 
moSceneNodePointerArray m_Childrens
 
moSceneNodem_Parent
 
MOulong m_Id
 
moText m_Name
 

Additional Inherited Members

- Static Public Member Functions inherited from moSceneNode
static MOulong CreateUID ()
 
- Public Attributes inherited from moAbstract
MOboolean m_bInitialized
 Valor de inicialización More...
 
- Static Public Attributes inherited from moSceneNode
static MOulong UID
 
- Static Public Attributes inherited from moAbstract
static moDebugMODebug2 = new moDebug()
 Clase de impresión de errores para depuración More...
 
static moTextHeapMODebug = new moTextHeap()
 Lista de textos. More...
 

Detailed Description

Clase base para los modelos tridimensionales.

De esta clase deberían derivar los objetos tridimensionales importados por los recursos

Definition at line 231 of file mo3dModelManager.h.

Constructor & Destructor Documentation

mo3DSModelSceneNode::mo3DSModelSceneNode ( )

Definition at line 174 of file mo3dModelManager.cpp.

mo3DSModelSceneNode::~mo3DSModelSceneNode ( )
virtual

Definition at line 179 of file mo3dModelManager.cpp.

Member Function Documentation

void mo3DSModelSceneNode::Draw ( moEffectState state,
GLuint  g_ViewMode 
)
virtual

Reimplemented from moSceneNode.

Definition at line 194 of file mo3dModelManager.cpp.

MOboolean mo3DSModelSceneNode::Finish ( )
virtual

Finaliza el objeto, libera recursos.

Función de finalización. Libera los recursos generados en la función de inicialización.

Returns
verdadero si fue exitosa o falso en otro caso

Reimplemented from moSceneNode.

Definition at line 189 of file mo3dModelManager.cpp.

MOboolean mo3DSModelSceneNode::Init ( )
virtual

Inicializa el objeto.

Función de Inicialización. Todos los recursos manejados exclusivamente por este objeto son generados aquí.

Returns
verdadero si fue exitosa o falso en otro caso

Reimplemented from moSceneNode.

Definition at line 184 of file mo3dModelManager.cpp.

virtual MOboolean mo3DSModelSceneNode::Init ( mo3DSModel p_pModel)
inlinevirtual

Definition at line 239 of file mo3dModelManager.h.

void mo3DSModelSceneNode::Interaction ( )
virtual

Reimplemented from moSceneNode.

Definition at line 332 of file mo3dModelManager.cpp.

void mo3DSModelSceneNode::Update ( )
virtual

Reimplemented from moSceneNode.

Definition at line 328 of file mo3dModelManager.cpp.

Member Data Documentation

mo3DSModel* mo3DSModelSceneNode::m_pModel
protected

3ds model structure

Definition at line 252 of file mo3dModelManager.h.


The documentation for this class was generated from the following files: